Un centenar de joves participen en la trobada diocesana a Tarragona

El dissabte dia 12 de març, prop d’un centenar de joves de les parròquies de la nostra arxidiòcesi van celebrar la seva trobada diocesana a Tarragona. La jornada va començar a la plaça del Rei, on es van realitzar diverses dinàmiques per a conèixer-se entre ells.

A partir d’aquí, es van dividir en dos grups, segons l’edat dels participants. Els nois i noies d’EDGE van anar a la parròquia de Sant Francesc, mentre que els joves de Lifeteen es van quedar a la parròquia de la Santíssima Trinitat.

A Sant Francesc, es va treballar l’esperit sinodal a partir de tres moments. En primer lloc, els nois i noies van reflexionar sobre com ens escoltem els uns als altres, què ens dificulta aquesta escolta i què podem fer per millorar-la. En segon lloc, es va parlar del servei que fan a l’Església i, per últim, van poder expressar com somnien aquesta Església. A partir d’aquestes reflexions, van confeccionar un cartell en què van poder anotar tot el que havien exposat, simbolitzant una Església de pedres vives.

Per altra banda, els joves que es van quedar a la parròquia de la Santíssima Trinitat van participar en una scape room que els portaria a descobrir el codi del candau que amagava un missatge del papa Francesc. La segona part de la sessió va consistir en el testimoniatge d’un jove ucraïnès que estudia a l’Institut Joan Puig i Ferreter de la Selva del Camp i que en el moment en què Rússia va iniciar la invasió d’Ucraïna es trobava allà. El noi va explicar la seva vivència d’haver de fugir de la guerra i com la fe el va ajudar en aquest moment difícil.

Arquebisbe Joan: «La Quaresma és el temps oportú per poder posar-nos en camí i “pujar junts a la muntanya” de la pregària amb els Evangelis»

La trobada va seguir, després d’aquestes activitats, a la Catedral de Tarragona, on l’arquebisbe Joan va presidir la celebració de l’Eucaristia amb l’acompanyament musical del grup Canta la teva Fe.

Durant la seva homilia, va recordar als joves que «el Senyor intervé a les nostre vides» i que «la comunicació humana neix de la més sublim comunicació que és la que Déu té amb la Humanitat».

Mons. Planellas va convidar a participar del Sínode 2021-2023: «Som cridats a deixar empremta, com els nostres avantpassats, però ara i especialment de forma comunitària». En aquest sentit, va demanar que estiguem disposats «a parlar, a opinar, o a dir-hi la nostra, tots». També va remarcar la importància de sentir la veu dels joves: «qui millor que vosaltres, joves, per opinar sobre el vostre propi futur».

«La Quaresma és el temps oportú per poder posar-nos en camí i “pujar junts a la muntanya” de la pregària amb els Evangelis», va afirmar. En aquests temps que vivim, amb la guerra a Ucraïna, va demanar al Senyor que ens ajudi «a viure transfiguradament, a fer més visible allò de millor que ha posat en els nostres cors i que junts ho sapiguem posar en bé de l’Església que viurem demà».

La trobada es va cloure amb unes paraules d’agraïment als joves i animadors per part del delegat diocesà per a l’evangelització, la catequesi i els joves, Mn. Joan Àguila, i el sopar compartit al claustre de la Catedral.

> Galeria de fotos