200 adolescents i joves en la trobada diocesana a Vila-seca

Amb el lema «Feliços els misericordiosos» el dissabte, dia 2 d’abril, Vila-seca va acollir la trobada diocesana d’adolescents i joves.

Els adolescents va iniciar en un parc de la vila on van treballar en grups diverses dinàmiques relacionades amb les paràboles de la misericòrdia com l’ovella i la dracma perduda, la del fill pròdig i el bon samarità. Cadascuna d’elles comptava amb una part d’activitat o joc i una reflexió final per aprofundir en el sentit de la paràbola i la seva aplicació en la vida del jove. Els joves van recórrer diverses estacions del Via lucis, amb la creu de l’Any Sant de la Misericòrdia, des del Santuari de la Mare de Déu de la Pineda fins la plaça de l’Església de Sant Esteve de Vila-seca. Cada estació va comptar amb un fragment de l’evangeli i un testimoni de persones allunyades que han sabut trobar la misericòrdia de Déu en les seves vides com una mare que ha tornat a néixer després dels atemptats de Brussel·les o un malalt terminal en plena joventut, entre d’altres.

Enviats a viure l’alegria de la fe a l’escola, l’institut o la universitat

La trobada va continuar a l’església parroquial amb la celebració de l’eucaristia, presidida per Mn. Josep Mateu, delegat diocesà de Joventut i concelebrada per Mn. Jordi Vila, rector de la Parròquia i d’altres preveres acompanyants dels grups. L’alcalde de Vila-seca, Sr. Josep Poblet, es va fer present a l’inici de la celebració amb unes paraules de benvinguda a tots els participants. Joves i acompanyants van viure intensament l’eucaristia a través dels cants i de la seva participació en moments puntuals de la litúrgia. Abans de cloure, des de l’organització de la trobada es va distribuir un record a tots els grups participants i un «kit» per a un bon acompanyant en la pastoral de joves. Els participants també van llegir plegats un enviament final on es comprometien a viure l’alegria de la fe, a experimentar l’amor de Déu i transmetre el perdó del Pare en la seva vida diària.

La trobada es va cloure amb el sopar de germanor a la plaça de l’Església i el concert de música del grup Canta la Teva Fe.

La propera trobada diocesana se celebrarà l’any vinent a Riudoms.

FOTOS!