Vetlla jove a Misericòrdia

Els joves de l’arxidiòcesi es van trobar el divendres dia 3 de juny al Santuari de la Mare de Déu de Misericòrdia de Reus, lloc jubilar en aquest Any Sant, en la vetlla de pregària de final de curs i d’acció de gràcies. La pregària va ser presidida pel Sr. Arquebisbe, Mons. Jaume Pujol, el qual va encoratjar els joves a prosseguir en el camí de la fe i a facilitar la trobada amb Déu.

La vetlla va girar entorn de la paràbola de la dracma —moneda— perduda (cf. Lc 15,8-10) com allò insignificant que és cercat amb constància i que retorna l’alegria a qui ho cerca. «La moneda petita també pot significar cadascun de nosaltres. Nosaltres simplement som un més en el grup, a la parròquia, a l’Església… però plegats formem el gran tresor de la comunitat. Cada persona que tenim al costat és un autèntic tresor que Déu ha posat al nostre costat i que hem d’agrair, perquè ells ens ajuden a viure la fe i a créixer com a persones», va dir Mn. Josep Mateu, delegat diocesà.

Com a moment previ els joves van participar en una dinàmica per grups on se’ls van lliurar unes monedes per a escriure en el seu revers una acció de gràcies personal per alguna activitat viscuda durant el curs, tant a nivell parroquial, arxiprestal o diocesà. Seguidament, a l’interior del Santuari, es va iniciar l’estona de pregària en la qual es va agrair tot el viscut al llarg del curs pastoral, com ara les formacions, vetlles, pregàries, trobades, convivències, accions de voluntariat o pelegrinatges.

Abans d’acabar la vetlla es van encomanar i presentar les activitats organitzades per a aquest estiu, com les convivències a Mallorca, del 5 al 9 de juliol, en aquest Any Llull; el pelegrinatge a la Jornada Mundial de la Joventut del 23 de juliol al 2 d’agost i, finalment, l’estada a la comunitat ecumènica de Taizé, del 13 al 21 d’agost. La pregària es va cloure amb la veneració a la Mare de Déu.

Seguidament, a l’esplanada del Santuari, hi va haver el sopar i una estona d’animació.