La nit jove del DOMUND

Surt de la teva terra/ segueix les petjades dels meus peus/anunciaràs al món sencer/ una nova albada sense posta… Aquest és la tornada de l’himne Surt de la teva terra que recull el lema de la campanya per a aquest Domund 2016, estrenat el divendres, dia 7 d’octubre, al claustre de Sant Pau del Centre Tarraconense El Seminari, seu de la setmana del «Domund al descobert» i la seva exposició.

Un claustre, poblat de joves i no tan joves, van cantar a l’uníson la composició de Mn. Joan Àguila, interpretada pel grup Canta la Teva Fe i que tal com va subratllar D. Anastasio Gil, director de les Obres Missionals Pontifícies a Espanya «a partir de dilluns començarà a sonar a totes les diòcesis d’Espanya».

El va explicitar amb claredat meridiana el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, coordinador de la Pastoral Juvenil a Catalunya, en el moment de la pregària, abans de l’enviament de joves «a la missió d’evangelitzar en tots els àmbits on ens movem». Va reflexionar sobre la unitat del cos amb Jesús, del qual Ell es val per fer arribar els seus ensenyaments: «Un cor per estimar, uns braços per abraçar… uns peus que són aquí, però que poden caminar i sortir de la nostra terra i portar la paraula de Déu a qualsevol lloc del món. Aquesta és la missió que se’ns ha confiat ».

La màgia de les missions

Prèviament, a l’Espai Muralla, hi va haver un autèntic espectacle de màgia protagonitzat per Pablo Muñoz, laic compromès de la Parròquia de Sant Pere i Sant Pau de Tarragona.

Pablo Muñoz va demostrar, amb escreix, les seves grans dots com a mag, sorprenent amb diversos trucs a joves i grans, entre ells els també prelats, Mons. Enric Benavent, bisbe de Tortosa i Mons. Lluís Solé, bisbe de Trujillo (Hondures). El «mag» va demostrar com la pregària i l’acció és «la màgia de les missions» que es beneficien de la nostra cooperació. La seva actuació va ser rubricada amb forts aplaudiments.

El bisbe Pardo va posar alguns exemples de vocació missionera, per afirmar que «si coincideix el que Déu ens demana, amb el que desitgem i volem, llavors la felicitat és total». Així mateix va poder visionar en pantalla el testimoni d’una jove parella, Roger i Maria, de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat i Tortosa, respectivament, que són de missions a la República Dominicana. Testimoni viu i en directe va ser el que va donar Noèlia Pulido, que va posar en relleu l’aprenentatge que es rep a la missió, i «l’enriquiment personal que suposa conviure amb aquestes persones que t’engrandeixen el cor, per donar cabuda a tothom».

Per la seva part, el bisbe Lluís Solé, va manifestar que Jesús va donar més importància al temps que l’espai i que «si no vivim al ritme de Déu, el nostre espai també serà un món petit».

La jornada va ser coordinada per Mn. Josep Mateu, delegat diocesà de pastoral juvenil a Tarragona, el qual va exhortar els joves a ser enviats a la missió també aquí, en l’entorn familiar, a l’escola, entre els amics… i ser la llum del món.

També hi va haver pregàries per als missioners, perquè siguem missioners també a casa nostra, perquè tots els homes i dones puguin conèixer Déu, perquè els governs treballin per a un món més just, i per als cristians que són perseguits per la fe.

Fotos!