Acollida de la creu de Mossul

El proper mes de maig la creu de Mossul, gràcies a la iniciativa de la Delegació amb la col·laboració de l’Ajuda a l’Església Necessitada, visitarà l’arxidiòcesi.

L’acollida diocesana es farà en el marc de la trobada de joves que se celebrarà el dissabte dia 4 de maig a Salou i el comiat serà el dia 7 de juny, en la vetlla diocesana de final de curs per a joves, que tindrà lloc a Vinyols i els Arcs (a les 20.30 h.)

Entremig les parròquies, esglésies o comunitats que ho desitgin podran acollir-la i pregar per tots aquells cristians i cristianes que pateixen persecució a causa de la seva fe. Serà una experiència única per a recordar i conscienciar-se del drama que viuen tants germans i germanes nostres. Per a demanar-la només cal enviar un correu electrònic a l’adreça pastoral.joventut@arqtgn.cat indicant el dia o dies i l’horari en què es vol acollir.

Aquesta creu procedeix de l’església siro-ortodoxa de Sant Simó de Bartella, als afores de Mossul (Iraq), destruïda per l’ISIS i que ara es troba en procés de reconstrucció. La creu forma part d’un Viacrucis de paret i té clares marques d’haver estat cremada a causa d’un incendi. L’artista Beatriz de Colmenares, per a realçar-la, ha ornamentat una creu de majors dimensions que conté la creu malmesa.