Valls acull la trobada diocesana ’20

El passat dissabte dia 7 de març va tenir lloc a Valls la trobada diocesana de joves amb el lema Crist Viu. Uns 180 joves procedents de diferents parròquies i escoles de l’arxidiòcesi es van aplegar en aquesta trobada que s’esqueia en la preparació de les festes decennals de la Mare de Déu de la Candela de l’any vinent.

Al Col·legi Claret va tenir lloc l’acollida per part de Mn. Josep Mateu, delegat diocesà de Joventut; el P. Joan Font, claretià; el Sr. Xavier Salat, regidor de l’Ajuntament de Valls en representació de l’alcaldessa; i de l’arquebisbe Joan Planellas. Tot seguit els joves participants es van dividir per edats i en cada un dels espais van poder treballar i fer experiència de la pregària.

En l’acte conjunt es va projectar un vídeo amb diversos testimonis de caritat a l’arxidiòcesi: el menjador social La Taulada de Valls, fundat pel P. Joan Font; el projecte de Càritas Ara al teu costat a Riudoms; el projecte amb infants i adolescents Aixeca’t de la Fundació Josep Pont i Gol de Reus i l’Hospitalitat diocesana Mare de Déu de Lourdes. També es va comptar amb el testimoni de l’Alexis el qual va estar a la Comunitat del Cenacle. Amb aquests testimonis es volia mostrar com Crist és viu i present en la pregària, i en el germà, en la caritat.

Seguidament, en processó, acompanyats de música i l’estendard de la Mare de Déu de la Candela, els joves es van dirigir a l’església parroquial de Sant Joan, on Mn. Joan Àguila, rector de la parròquia i arxiprest, va acollir i agrair la presència dels joves. Allí es va celebrar l’eucaristia, l’acte més important, ja que Crist és viu i present en cada sagrament. L’arquebisbe Joan, el qual va animar els joves a donar testimoni i a deixar-se guiar per Crist, va presidir per primera vegada l’eucaristia de la trobada diocesana de joves. La celebració va acabar amb un emotiu cant a la Mare de Déu de la Candela i la seva veneració.