Arribada de la Llum de la Pau

Més d’un centenar de persones van aplegar-se a l’església parroquial de Sant Pere i Sant Pau de Tarragona el divendres dia 16 de desembre en l’acte de la Llum de la pau organitzat pel Secretariat Diocesà d’Animació Bíblica i la Delegació diocesana de Joventut amb la col·laboració dels Minyons Escoltes i Guies de Catalunya de la Demarcació de Tarragona.

Aquest any la vetlla de pregària va estar dividida en tres blocs. Un primer sobre els conflictes bèl·lics arreu del món i els conflictes personals que enfosqueixen la nostra vida tot meditant sobre el perdó; un segon sobre l’explotació i el consumisme posant en relleu un estil de vida auster, i un darrer sobre el racisme i la desigualtat per a treballar el valor de la fraternitat. A través de cants, textos, vídeos i pregàries els presents van pregar entorn la Llum provinent de Betlem, que esdevé Jesús mateix.

Enguany, el lema triat ha estat «Per un mar de pau», interpel·lant-nos a no restar indiferents al drama humà que s’està donant al Mediterrani. En aquest mar han mort des de principis d’any 3.000 persones fugint de la guerra o de la fam.

La distribució de la Llum de la Pau es fa des de Viena (Àustria). Allí, unes setmanes abans del Nadal es reparteix la Llum —encesa cada any per un nen o nena austríac a la cova del naixement de Jesús a Betlem— a totes les delegacions escoltes i guies assistents d’arreu del món perquè la facin arribar als seus països tot portant un missatge de pau, amor i esperança.

FOTOS!